Mijn schilderijen gaan over kleurcomposities, netwerken en verbanden. Het
zijn in feite verfcollages. Het begin van een schilderij ligt vaak in het
aanbrengen van horizontale en verticale verfpatronen die vervolgens relaties
met elkaar aangaan en die me dan inspireren tot het verder uitbouwen van het
ontstane kleurnetwerk.
Soms breng ik hout aan op het schilderij of bedek een paneel helemaal met
houtspaanders. Deze 'spaanderschilderijen' zijn ruimtelijke schilderijen
geworden en ik probeer de materiaaltextuur van het hout te verbinden met de
aangebrachte verf. Je kunt er meestal details van bouwconstructies in
herkennen.
Ik hou bij het schilderen van 'gemengde technieken'. Verf is vaak niet het
enige medium. Vermeld is hierboven al een mix van hout en verf, maar ook het
gezamenlijk verwerken van verf en Oost-Indische inkt boeit me en levert voor
mij spannende beelden op. Van deze laatste mix hier ook enige voorbeelden,
een serie van zogenaamde 'bodemprofielen', waarbij de ondergrond van
Nijmegen me geïnspireerd heeft.
Een andere gemengde techniek betreft een mix van verf en gekleurde
papierstroken. De collages ervaar ik, door hun composities en
kleurverbanden, als schilderijen. Schilderen is voor mij dus meer dan alleen
het werken met verf. Het creëren van kleurconnecties staat centraal.
enige medium. Vermeld is hierboven al een mix van hout en verf, maar ook het
gezamenlijk verwerken van verf en Oost-Indische inkt boeit me en levert voor
mij spannende beelden op. Van deze laatste mix hier ook enige voorbeelden,
een serie van zogenaamde 'bodemprofielen', waarbij de ondergrond van
Nijmegen me geïnspireerd heeft.
Een andere gemengde techniek betreft een mix van verf en gekleurde
papierstroken. De collages ervaar ik, door hun composities en
kleurverbanden, als schilderijen. Schilderen is voor mij dus meer dan alleen
het werken met verf. Het creëren van kleurconnecties staat centraal.